top of page

עיצוב משרדים - כמה זמן ייקח השיפוץ?

שיפוץ ממעטפת ומעבר משרד – מה אורך הפרויקט?

אני מניחה שהשאלה הזאת היא אחת השאלות הראשונות שעולות. חישוב הזמן אחורנית יעזור לכם להבין לפי תאריך הכניסה הצפוי מתי להתחיל בחיפוש המעצבת, היועצים והמפקח שהם ההתחלה לכל פרויקט גדול ומורכב כמו שיפוץ ממעטפת.

אורך הפרויקט תלוי גם בזמן קבלת ההחלטות שלכם וגם בגודל המשרד. הפוסט פה מתייחס לעיצוב משרד הייטק ממעטפת, בגודל של2000 מ"ר (פלוס מינוס).

עיצוב משרדים - כמה זמן לוקח שיפוץ משרדים?

מה שמשפיע אפילו יותר מהגודל זה קצב העבודה של כל הנוגעים בדבר:

  • הקצב שבו המעצבת מתכננת, עונה על שאלות בשטח, שולחת תיקונים ומתקדמת עם ההחלטות העיצוביות

  • לחברה יש אחריות גדולה בהתקדמות- כמה מהר היא מגיבה על תיקונים, שאלות ושינויים. כמה מהר היא מקבלת החלטות וחותמת על החוזים.

  • וכמובן הקבלן- כמה מהר הוא עובד ומתקדם

שלבים בפרויקט עיצוב משרדים -


חיפוש מעצבת

שלב זה הוא קריטי. המעצבת עומדת להיות צמודה אליכם לאורך כל הפרויקט, ואתם חייבים להקדיש זמן לבחירה שלה. טיפים לגבי בחירת מעצבת משרדים אפשר למצוא באתר. ממליצה בחום להשתמש בצ'קליסט הזה כשאתם מראיינים ומשווים את השירותים בים המעצבות השונות. כדאי לראיין בסביבות שלוש/ה מעצבות/ים. כדי לזרז את התהליך עדיף שבפגישות האלו יגיעו כל מקבלי ההחלטות כדי לשמוע ולהתרשם. המעצבים ישלחו אליכם הצעות מחיר תוך כמה ימים. ממליצה שיהיה לכם בסביבות חודש לשלב זה

תוכניות עבודה ראשונות ובחירת מפקח ויועצים

בשלב הזה מתחילים לעבוד על חלוקת השטח ותוכניות העבודה. תגדירו ביחד דרישות וצרכים (פרוגרמה), והמעצבת תתחיל לעבוד על סקיצות ותוכניות ראשוניות. במקביל בשלב הזה כדאי לראיין גם מפקחים ויועצים שיהיו חלק מהפרויקט. זמן עד לסקיצה הראשונה יכול לקחת בין שבועיים לחודש מרגע שהדרישות מוגדרות, אבל אח"כ עוד יכולים להיות הרבה מאוד שינויים ותיקונים. זה כבר יהיה תלוי בקצב של המעצבת לעדכן לפי ההערות שלכם וגם כמה מהר תצליחו לרכז הערות. כדאי בממוצע להשאיר לשלב הזה בסביבות שלושה חודשים

יועצים

את תוכניות העבודה מעבירים ליועצים, היועצים מחזירים הערות, מתקנים ומעבירים שוב ליועצים עד שכל הבעיות נפתרות ואפשר לצאת לדרך. בסוף שלב זה יהיו לכם סט תוכניות עבודה + כתבי כמויות לפרויקט. שלב זה ייקח חודש-חודשיים

מכרז קבלנים

מזמינים בסביבות שלושה קבלנים, עורכים סיור עם התוכניות באתר, מגישים להם את כתב הכמויות ושולחים אותם למלא אותו. לרוב יש לתת לקבלנים לפחות שבוע למילוי כתב הכמויות. אחרי שהקבלנים ממלאים אותו משווים ועורכים משא ומתן. שלב זה יכול לקחת חודש נוסף

שלב השיפוץ

שלב זה תלוי כמובן במורכבות העבודה, בקבלן, במעצבת וכמו תמיד גם בכם :-) כמה מהר מתקבלות תשובות לשאלות שעולות מהשטח, כמה הקבלן זריז, כמה המעצבת נגישה וכו... שבל זה ייקח בין ארבעה לשישה חודשים בממוצע.

הרגע שאחרי השיפוץ

בסיום השיפוץ יש לקחת בחשבון התקנות ריהוט, התקנות אלמנטים עיצוביים, תיקונים אחרונים וכניסה מרגשת. כדאי לקחת בחשבון עוד שבועיים שלושה מרגע שהקבלן מוסר את המקום מסירה ראשונית.


לסיכום - אומדן זמן כללי להתחיל אתו:

  • בחירת מעצבת - שבועיים - חודש

  • תוכניות עבודה ובחירת מפקח ויועצים – 5 שבועות עד 3 חודשים

  • יועצים- חודש- חודשיים

  • מכרז קבלנים, קבלת הצעות וחתימת חוזה עם קבלן - חודש

  • תקופת השיפוץ והבניה – 4-6 חודשים

  • בסיום השיפוץ-– שבועיים-שלושה

סה"כ - שיפוץ משרד ממעטפת, מרגע תחילת העבודה עם מעצבת ועד רגע הכניסה, ימשך בין שמונה חודשים עד שנה.

נ.ב.

עם חברה מיוחדת וזריזה במיוחד, תחת פיקוח הדוק – סיימנו פרויקט עיצוב משרדים ממעטפת של2200 מ"ר בחמישה חודשים מרגע החתימה מולי עד רגע הכניסה.

אז למרות כל מה שנכתב פה – בניהול נכון של כל הצדדים – אפשר גם לקצר זמנים

מזמינה אתכם ליצור קשר להתייעץ ולשאול :-)









bottom of page