top of page

עיצוב משרד מודרני

עיצוב משרדים מודרני הוא אחת המגמות הבולטות ביותר כיום בתחום עיצוב סביבות העבודה, במיוחד כאשר מדובר בעיצוב משרד הייטק, סטארט-אפים ופרסום.

הרעיון המרכזי הוא יצירת סביבת עבודה חדשנית, יצירתית ודינמית שתשקף את חזונה וערכיה של החברה, ושתעודד שיתוף פעולה, למידה והשראה בקרב העובדים.

עיצוב משרדים מודרני הוא כיום יותר מתחום פונקציונלי - זהו אמצעי ליצירת חוויית עבודה ייחודית ומותאמת אישית.





 אלמנטים עיקריים בעיצוב משרד מודרני:


ריהוט -

הריהוט הוא אחד האלמנטים הכי משפיעים על האווירה במשרד. הריהוט צריך להיות פונקציונלי ונוח לעבודה, אך גם להוסיף נופך של סגנון וייחודיות לחלל. כיסאות בצבעים וצורות שונים, שולחנות בעלי עיצוב ייחודי, פופים בסגנונות מודרניים, וכריות רכות, יכולים ליצור אווירה צעירה, תוססת ויצירתית. אזורי ישיבה - ספות ושולחנות נמוכים - יוצרים פינות ישיבה נעימות ובלתי פורמליות לפגישות, שיחות והפוגות קפה , דבר שמשפיע על אווירה מודרנית ועכשווית.






תאורה -

תאורת LED חסכונית וידידותית לסביבה היא הבחירה הנכונה והמתקדמת ביותר כיום, אך ניתן ורצוי לשלב גם נורות תלויות וגופי תאורה מעניינים בצורות וגדלים שונים. כמו כן, שימוש בתאורה צבעונית ואפקטים מיוחדים יכול ליצור אווירה ייחודית ואופי מודרני. לרוב ההמלצה היא לפזר בחלל הרבה תאורה "טכנית" - תאורת LEDים מפוזרת בצורה אחידה על כל החלל, ולהוסיף תאורה חמה ומיוחדת מעל עמדות העבודה, או אפילו בתור אלמנט עיצובי בפני עצמו. בתמונות פה תוכלו לראות תאורה שהיא ממש קישוט (גופי התאורה על הקירות עשויים מצנרת), גופי תאורה ממוקדים מעל עמדות עבודה (גופי תאורה מעץ המעניקים אור נעים שמתאים לעבודה ממושכת מול מסך) וגוף תאורה שעוצב ותוכנן לפי צבעי המותג מעל שולחן חדר ישיבות




גרפיקה וצבע -

כששואלים אותי איך אפשר לשדרג את מראה המשרד בלי לשפץ , וליצור שינוי אמיתי- אני אבחר גרפיקה וצבע. גרפיקה יכולה להקפיץ קיר, מסדרון או אזור מיושן. קירות מצוירים או עם גרפיקה, מדבקות קיר גדולות, שלטים ולוגו בולט של החברה, ושימוש בצבעים עזים מותאמים למותג - כל אלה יכולים לתת למשרד אופי ייחודי, אנרגטי ומודרני.



צמחייה -

צמחים מחממים את החלל ומוסיפים חיוניות ואוויר צעיר. ניתן לשלב גינון פנימי קטן או קיר ירוק מיוחד. חומר שאני מאוד אוהבת לעבוד אתו הוא הטחב החנוט. זהו טחב אמיתי–טבעי לגמרי. לאחר עיבוד הוא בעצם נשמר במראה המקורי שלו אבל הוא כבר לא "חי" ואפשר ליצור ממנו גם חיפויי קיר מלאים וגם להכניס אותו לצורות כמו לוגו, עיגולים וכו'' - אין צורך בטיפול אות תחזוקה. עציצים תמיד תמיד מוסיפים, ואם אתם לא חושבים שתוכלו לטפל בעציצים חיים - אז אפילו צמחייה מלאכותית תעשה את העבודה.



פינות ישיבה וחדרי ישיבות קטנים-

עיצוב משרד מודרני צריך לשקף את ערכיה של החברה ולעודד עבודת צוות, למידה משותפת, יצירתיות וחדשנות. סביבת עבודה מהנה, מעצימה ומעוררת השראה תורמת רבות למוטיבציה, פרודוקטיביות והצלחה עסקית בטווח הארוך. במשרד מודרני אפשר יהיה למצוא חדרי ישיבות מסוגים שונים - חדרי צוות שמשלבים גם ישיבה "רגילה" סביב שולחן וגם ספות וכורסאות לישיבה חופשית ויצירתית, פינות ישיבה שקטה - על בר או כורסא, אזור פתוח אבל נוח למחשב, חדרון סגור קטן לאדם אחד וכו'



 

שקיפות בעיצוב-

 

בסביבת העבודה המודרנית, מחיצות זכוכית הופכות למרכיב בלתי נפרד בעיצוב משרדים. הן משדרות שקיפות ונותנות תחושה של פתיחות וחיבור בין חדרים ובין אנשים. הזכוכית מאפשרת לאור לחדור ולהקל על התקשורת וההתחברות בין צוות העובדים. מחיצות הזכוכית המותאמות למשרדים הן גם בדרגות אקוסטיקה שונות ומאפשרות גם את היופי של הזכוכית יחדד עם עבודה שקטה בתוך המשרד







לסיכום, עיצוב משרדים מודרני מהווה גשר בין עיצוב אסתטי לבין פונקציונליות מתקדמת.

הוא שואב את ההשראה מעידן ההייטק ומביא אתו חדשנות, יצירתיות ויצור חוויה עבודה מודרנית ומתקדמת..

עיצוב משרדים מודרני הוא גם הקפדה על הפרטים הקטנים והמותאמים למשרד עצמו.

עם צבעים, גרפיקה, שקיפות ואלמנטים מיוחדים, המשרד משתלב בסביבה המודרנית ומשפר את חוויית העבודה לכל עובד. היום יותר ויותר משרדים מבקשים עיצוב חדשני, אפילו בבר אילן – מוסד ותיק מאוד, כאשר התחלנו לשבת על הקו העיצוב, הבקשה הראשונה הייתה שהתוצאה תהיה עיצוב משרד מודרני.






bottom of page