top of page

איך לבחור מעצבת משרדים?



אחרי שקצת בדקתם באינטרנט, ראיתם עבודות שנעשו, התחברתם לעיצוב ושמעתם המלצות, הזמנתם כמה מעצבות ומעצבים לפגישה. מהכדאי לשאול? איך משווים? הכנתי לכם פה רשימה של שאלות ומוצרים שיכולים לעזור לכם כשאתם מראיינים את המועמדים.


איך לבחור מעצבת משרדים ?

מה כדאי לבדוק ואיך להשוות?
  1. כימיה! חשוב!! אתם עומדים לבלות יחד זמן לא מבוטל - חייב להיות נעים יחד.

  2. סגנון עיצוב- כמובן חשוב שהכיוון העיצובי של המעצבת יתאים לכם. מעצבת טובה תדע לעצב לכם משרד שיתאים לכם בדיוק בכל סגנון שתרצו, אבל עדיין לכל מעצבת יש את DNA שלה וכדאי שיתאים.

  3. נגישות - על כמה משרדים המעצבת עובדת במקביל? מה תהיה הזמינות שלה עבורכם? כדאי להבין מראש את הזמן שהמעצבת תוכל להקדיש לפרויקט שלכם. האם היא מגיעה להתקנות? לחלקן? כמה פעמים תגיע במהלך השיפוץ וכו'

  4. יכולת הקשבה והבנה של צרכים - לשים לב שהמעצבת עושה את המשרד שמתאים בדיוק לכם, ולא “נעולה” על סגנון מתאים לה ולא לכם.

  5. ניסיון בעבודה בכלל ובתחום הספציפי של המשרד שלכם בפרט למשל- עיצוב משרדי הייטק , עיצוב משרד פרסום, עיצוב קליניקה וכו'. כל סוג משרד קצת שונה ומעצבת שמכירה את התחומים שלכם תקצב לכם זמן.

  6. תהליך העבודה- סדר הדברים וכיצד מנוהל- איך תוכלו להבין זמנים, תקציב, התקדמות לאורך הפרויקט, מה המנגנון שיש כדי שתוכלו לקבל החלטות.

  7. חיבור של המעצבת לתקציב - איך מנוהל התהליך כך שבסיומו לא יהיו חריגות מהתקציב שקבעתם. האם המעצבת עוזרת בניהול התקציב? האם יש ריכוז עלויות? אומדן?

  8. פרקטיות - המעצבת תעזור לכם לנהל את הפרויקט המורכב הזה, כמה היא מחוברת לקרקע בכל עצה והמלצה.

  9. מה הכלים והמנגנונים לניהול הפרויקט מולכם (אקסל? גאנט?)

  10. בעלי מקצוע- האם המעצבת מגיעה עם צוות מומלץ משלה? האם תוכל להמליץ לכם על בעלי מקצוע מהימנים לאורך הפרויקט? לכל פרויקט נדרשים מגוון רחב של בעלי מקצוע וכדאי לדעת שהמעצבת מכירה את המגוון ותוכל לעזור לכם במה שתצטרכו.

  11. האם העבודה עם המעצבת מחייבת עבודה רק עם בעלי מקצוע שלה - גם זה חשוב להבין- זה מאוד טוב שיש למעצבת צוות עליו היא יכולה לסמוך אבל חשוב שאת בחירה הסופית אתם תעשו. כדאי לבדוק אם המעצבת לא מגבילה אתכם בנושא.

  12. כמה ומתי מגיעה לאתר? מאוד חשוב. כמה שיותר תיאום ציפיות יפחית תחושות רעות ויביאו את הפרויקט לסיומו הנעים. כדאי להחליט מראש לאילו שלבים המעצבת מצטרפת וכמה פעמים מגיעה לאתר לאורך תקופת השיפוץ

  13. מחיר שכ”ט של המעצבת - כמובן אחד הפרמטרים שאי אפשר להתעלם ממנו :-)

  14. עד כמה הצעת המחיר מפורטת וברורה מבחינת תכולה, לוחות זמנים וכל מידע שאתם רוצים לראות. האם השלבים קיימים בה? האם יש לו"ז משוער? האם מוגדרים תהליכי העבודה וסדר הדברים?

  15. האם העבודה היא מול המעצבת או מול צוות שעובד איתה? הרבה מהבחירה שתעשו יהיה על סמך חיבור. האם אחרי התחלת העבודה המעצבת היא זאת שתלווה אתכם או מישהו אחר? זה גם שיקול שכדאי לשים לב אליו.

  16. האם השירות כולל הדמיות? די מהר בתחילת דרכי הבנתי שבלי הדמיות אני לא זזה... הלקוחות שלי יכולים לראות סקיצה תלת ממדית וקל בהרבה לדמיין את התוצר הסופי. אמנם מדובר בהשקעת זמן גדולה בתחילת העבודה (מידול השטח) אבל אח"כ אנחנו יכולים לבחון ולבחור הרבה יותר מהר- ובעיקר- להיות בטוחים שהבנו אחד את השני.

  17. מה רמת ניהול הפרויקט מצד המעצבת? מי מתאם עם אנשי המקצוע? האם המעצבת קשורה לניהול התקציב? האם מעורה ומכירה את לוחות הזמנים מול הקבלן?

  18. האם יש שירותים נוספים שהמעצבת מספקת? (גרפיקה, עיצוב מוצר וכו').

לסיכום- מקווה שהרשימה תעזור למצוא את ה-מעצבת עבורכם - אם אתם מנהלים את הפרויקט המורכב הזה של השיפוץ, המעצבת עומדת להיות אחת הדמויות הכי חשובות בחייכם בתקופה הקרובה :-)

מתחילים שיפוץ? מוזמנים לפנות אלי, לפגישת היכרות




bottom of page