top of page

בניין המשרדים - מה לבדוק? צ'קליסט


החלטתם לעבור ואתם מתחילים לעשות סיורים באתרים אופציונליים שונים. מה לבדוק בכל הקשור לבניין?

ממליצה לעשות טבלת השוואה של כל הסעיפים הבאים:


עיצוב משרדים - איך בוחרים את הבניין הנכון?

  1. שכ"ד למ"ר

  2. דמי ניהול - גם הם נקבעים לפי מ”ר ויכולים להיות חלק גדול מההוצאות

  3. ארנונה

  4. מחיר לחניה

  5. כמות חניות (קבועות ועל בסיס מקום פנוי - )

  6. ארנונה לחניה

  7. דמי ניהול לחניה

  8. מחסנים בבניין - האם תוכלו לקבל עוד מקום לאחסון, בעלויות זולות

  9. יחס נטו ברוטו – ברוטו זה השטח שכולל מעבר למשרד גם את השטחים הציבוריים (מעליות, לובי, שירותים, מעברים וכו'), נטו זה שטח המשרד עצמו. הייחס הזה שונה בכל בניין ויכול לנוע מאחוזים בודדים ועד 30-35% ! ביחס ברוטו נטו של 30%, 1000 מ"ר שהמשכיר מציע יהיה 700 מ"ר.

  10. קומה

  11. נוף

  12. סוג בניין- מגדל או בניין נמוך? ישן או חדש?

  13. איך נראה הלובי - רושם? ניקיון? מודרני/מיושן- אני שמה לב לזה בעיקר במקומות שמקבלים קהל כמו בעיצוב קליניקה או עיצוב משרדי פרסום

  14. כיוונים- קיר מסך שמשקיף ליד זה מקסים, אבל חשוב לזכור שהשמש במערב מאוד נמוכה וחזקה בשעות אחה"צ המוקדמות ולכן תידרש הצללה מאסיבית מאוד - משהו לשים לה אליו עם המעצבת משרדים

  15. שעות עבודה – האם יש בבניין הגבלה על עבודה בלילה? בשבת? האם סוגרים מערכות מסוימות (כמו מזגנים) באופן אוטומטי? למשל משרדי הייטק נוהגים לעבוד בכל מיני שעות וחשוב לוודא שזה אפשרי

  16. מה באזור- האם יש בתי קפה ומסעדות? בנקים? חנויות?

  17. תחבורה – האם יש תחבורה ציבורית לאזור?

  18. פקקים באזור

טיפ חשוב למחפשים - ממליצה מאוד להיעזר בשירותי ליווי של מעצבת משרדים כבר בשלב חיפוש המשרד. זה יהיה לגמרי שווה את התשלום הנוסף. להתייעצות ולשאלות :-)



bottom of page